مهاجر غربت.(اجتماعی.فرهنگی.علمی
این وبلاگ سعی بر این دارد که تمامی اطلاعات اجتماعی.فرهنگی. وعلمی روز را ارائه دهد

اپل، ۶۰ میلیون دلار به Proview پرداخت می‌کند تا اجازه استفاده از نام تجاری آیپد در چین را داشته باشد

اپل قبول کرد که مبلغ ۶۰ میلیون دلار به شرکت Proview پرداخت کند تا به مناقشات مربوط به استفاده از نام تجاری iPad در چین خاتمه دهد. شرکت تایوانی Proview پیش از اپل صاحب نام تجاری IPAD بود و در سال ۲۰۱۰ شکایت خود بر علیه اپل را در دادگاه مطرح کرد. دادگاه چینی نیز پس از بررسی شکایت Proview، سال گذشته فروش تبلت‌های اپل در چین را متوقف کرد، حال به نظر می‌رسد اپل با پرداخت این مبلغ اجازه فروش آیپد در چین را بدست آورده است.

اپل قبول کرد که مبلغ ۶۰ میلیون دلار به شرکت Proview پرداخت کند تا به مناقشات مربوط به استفاده از نام تجاری iPad در چین خاتمه دهد. شرکت تایوانی Proview پیش از اپل صاحب نام تجاری IPAD بود و در سال ۲۰۱۰ شکایت خود بر علیه اپل را در دادگاه مطرح کرد. دادگاه چینی نیز پس از بررسی شکایت Proview، سال گذشته فروش تبلت‌های اپل در چین را متوقف کرد، حال به نظر می‌رسد اپل با پرداخت این مبلغ اجازه فروش آیپد در چین را بدست آورده است.و

کیل پروویو در دادگاه اعلام کرد که انتظار ۴۰۰ میلیون دلار را داشته است اما مبلغ ۶۰ میلیون دلار نیز برای هر دو شرکت قابل قبول است.

دادگاه گوانگ‌دانگ
چین اعلام کرد که مشاجره بر سر نام تجاری آیپد به پایان رسیده و اپل می‌تواند آیپد خود را در کشور چین به فروش برساند.اپل در حال حاضر نسل سوم آیپد را در ۵۷ کشور دنیا به فروش می‌رساند اما حالا بازار فوق‌العاده بزرگ چین نیز به لیست‌ کشورهای تحت پوشش آیپد اضافه می‌شود




تاریخ: دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

چکیده:


موتورولا با شرکت نکستل Nextel برزیل همکاری جدیدی شروع کرده که طی آن می خواهد یک اسمارت فون نیمه – لوکس با نام فراری آی ۸۶۷ – Ferrari i867 را عرضه کند. شاید فکر کنید چون این تلفن فراری نام دارد، همانند اسمش دارای ویژگی های خوب و منحصر به فرد خواهد بود، اما باید بگویم که در اشتباه هستید.

 علی رغم اسمی که دارد، i867 ویژگی های معمولی دارد که از آنها می توان به آندروید ۲٫۱، صفحه نمایش ۳٫۱ اینچی، ورودی ۳٫۵ اینچی، دوربین ۳ مگاپیکسلی و دو میکروفون برای کاهش نویز محیط اشاره کرد.

 طراحی این گوشی از ماشین فراری ۴۵۸ الهام گرفته شده و طبق گفته های شرکت سازنده، پشت گوشی شبیه به کاپوت این خودرو ساخته شده است. با خرید این گوشی یک قاب چرمی، شارژر برای استفاده در خودرو و یک بامپر هدیه داده می شود.

قیمت این اسمارت فون ۸۷۱ دلار خواهد بود. به نظر من که گران است!




تاریخ: دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

ا

گه از تند تند خالی کردن شارژ باطری گوشیتون خسته شدید یه دارویی تجویز میکنم که 80% الی 80.5% جواب خواهد داد

ولی یه شرط داره اونم اینکه باطریتون نباید باد کرده باشه

http://www.makecashwithebay.co.uk/wp-content/uploads/2008/09/mobile_phone_battery.jpg

برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بفرمایید
اولین نکته که خیلی مهمه اینکه نباید باتریتون باد کرده باشه

دوم اینکه  که با گوشیتون کارکنیین تا فقط یک خط از شارژ گوشیتون باقی بمونه یا همون 10%

بعدش گوشیتونو اول خاموش کنین و باتری رو در بیارن

بعدش 12 الی 24 ساعت بذارین تو فریزر یا جایخی یخچال

وقتی از فریزر در آوردین ابتدا با یه دستمال کهنه خوب تمیز و خشک کنید بعد بندازین تو گوشیتون

و یادتون باشه تا 6 الی 7 ساعت نباید شارژَ کنیین

بعد 6 ساعت شما به احتمال قوی صاحب یک باطری تازه شده اید




تاریخ: یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

نوکیا ئی۷

Nokia E7

گوشی با دوربین ۸ مگاپیکسل، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، فیلمبرداری با وضوح 720p، لرزش‌گیر تصویر، تشخیص صورت، صفحه نمایش ۴ اینچ لمسی AMOLED با وضوح بالا، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، قطب‌نمای دیجیتالی، حسگر شتاب‌سنج، حسگر مجاورت‌سنج، سیستم عامل Symbian^3، شبکه بیسیم، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس و پی‌دی‌اف، رادیوی اف‌ام استریو، بلوتوث استریو، خروجی تلویزیون و HDMI و ...






برای دریافت مشخصات به ادامه مطلب مراجعه نماییید
   



 


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

در همین راستا به تازگی شایعه بسیار جذابی در مورد آیفون ۵ از جانب خبرگذاری بین‌المللی رویترز منتشر شده که حاکی از نمایشگر ۴.۶ اینچی برای نسل پنجم آیفون است. 

آیفون ۵ با نمایشگر ۴.۶ اینچی و در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ وارد بازار خواهد شد. این بدین معناست که فاصله بین زمان عرضه iPhone 4S با iPhone 5 تنها ۹ ماه خواهد بود.

هرچند رویترز، جزء خبرگذاری معتبر دنیا است، اما متاسفانه این شایعه اصلا جدی به نظر نمی‌رسد چون جهش از نمایشگر ۳.۵ اینچی آیفون‌های قبلی به ۴.۶ اینچ، همراه با ریسک بسیار شدید خواهد بود و ممکن است باعث کاهش طرفداران آیفون گردد.

مشرق به نقل از زوم ایت و براساس گزارش آژانس خبری رویترز،از طرفی تعطیلات آخر سال باعث فروش بسیار خوب آیفون 4s شده بود و رکورد تازه‌ای از فروش این تلفن هوشمند را برجای گذاشت. ولی زمان عرضه اعلام شده برای آیفون ۵، یعنی نیمه دوم سال ۲۰۱۲ منطقی به نظر نمی‌رسد.




تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

 

مضرات موبایل برای سلامت

در سال‌های اخیر، ترس و نگرانی عمومی در مورد پرتوهای ساطع شده از تلفن‌های همراه، به طرح نظریه‌های متعددی درباره تاثیرات این پرتوها بر سلامتی منجر شده است. ادعاهایی مثل خطر بالای سرطان مغز یا تولد کودکان آسیب‌دیده از مادران استفاده کننده از موبایل، با تحقیقات علمی، رد شده‌اند، اما تحقیقات، اثرات منفی دیگری را که موبایل ممکن است بر سلامتی انسان داشته باشد- و احتمالا نه آن طور که شما فکر می‌کنید- مطرح کر‌ده‌اند.

موبایل کثیف آقای دکتر!

استفاده از موبایل

تحقیقات جدید حاکی از آن است که تهدیدهای مربوط به تلفن همراه، از تلفن‌ خود افراد ناشی نمی‌شود، بلکه مربوط به موبایل‌ پزشک شان می‌باشد. طبق تحقیقی در ترکیه، روی موبایل 200 نفر شاغل در بیمارستان‌ها، میکروب‌هایی شناسایی شد که برای سلامتی انسان خطرناک‌اند. دیده شد که 5/94 درصد موبایل‌های مورد بررسی آلوده به باکتری بودند و بدتر اینکه بعضی از این باکتری‌ها نسبت به آنتی‌بیوتیک‌های معمول مقاوم بودند. با این وجود محققان دریافتند که تنها 10 درصد پزشکان و شاغلان بهداشتی درمانی، طبق یک روال مشخص موبایل‌شان را تمیز می‌نمودند. تحقیق مشابهی در آریزونا، همین نتایج را نشان داد. راه‌حل ارایه شده برای این مشکل استفاده از یک دستمال یا اسپری ضدعفونی کننده برای حداقل یک یا دو بار در روز اعلام شد.

وقتی بلایای ناشی از موبایل، به دل جاده می‌زنند!

تلفن همراه

وقتی پرتوهای ساطع شده از موبایل برای آسیب مغزی کافی نباشند، خود مکالمات این وظیفه را انجام می‌دهند! محققین دانشگاه کارنگی ملون، امواج مغزی رانندگان استفاده کننده از موبایل را بررسی کرده و دریافتند که تنها گوش دادن به یک مکالمه، 37 درصد فعالیت مغزی اختصاص داده شده به رانندگی را کاهش می‌دهد. کیفیت رانندگی نیز کاهش چشمگیری می یابد. 80 درصد رانندگان اذعان می‌کنند که حین رانندگی مکالمه تلفنی داشته‌اند و حتی 40 درصد افراد بررسی شده گفته‌اند توسط راننده دیگری که در حال مکالمه تلفنی بوده مورد اصابت قرار گرفته‌اند یا نزدیک بوده تصادف کنند. حتی تلفن‌های دارای هندزفری در رانندگی ناامن و خطرناک بوده‌اند. طبق تحقیقی که در سال 2005 توسط یک شرکت بیمه ی پوشش‌دهنده حوادث جاده‌ای انجام شد، رانندگان استفاده‌کننده از موبایل حتی با هندزفری، چهار برابر بیشتر در خطر حادثه منجر به آسیب بودند.

راه رفتن و حرف زدن: یک فاجعه تصادفی دیگر!

تلفن همراه

فقط افراد پشت فرمان نیستند که در خطر تصادف مربوط به موبایل قرار دارند. یک تحقیق انجام شده روی اطفال نشان داد که اگر کودکان در حال مکالمه با موبایل باشند، بسیار بیشتر از بزرگسالان با حواس‌پرتی از خیابان رد می‌شوند! 77 کودک 10 و 11 ساله مورد تحقیق قرار گرفتند و دیده شد که میزان توجه به علایم ترافیکی حتی نگاه کردن به چپ و راست، 20 درصد کاهش داشته و خطر تصادف با یک ماشین 43 درصد افزایش داشته است. با شایع و همه‌گیر شدن استفاده از موبایل بین دانش‌آموزان آمریکایی، به نسبت 10 سال قبل، این مساله بیشتر نگران کننده است.

بعضی از تحقیقات اولیه حاکی از آن است که حتی بزرگسالان حین راه رفتن و مکالمه با موبایل تمرکز خود را از دست می‌دهند. هر چند که آنها با احتمال بیشتری از تصادفات، دوری می‌کنند و بیشتر از کودکان، مراقب خود هستند.

احساس ارتعاش «کاذب»

تلفن همراه

احساس ارتعاش کاذب توسط کاربران معتاد به موبایل می‌تواند از اثرات سوء آزاردهنده ی این وسیله باشد. هرچند در مقایسه با خطر تصادف با ماشین، از اهمیت کمتری برخوردار است. بسیاری از کاربران موبایل، حتی وقتی که تلفن‌شان در حالت بی‌صدا قرار داشت، ذکر کردند که احساس ارتعاش می‌نمودند.

دکتر بار، استاد دانشگاه نیویورک می‌گوید: «وقتی زیاد از موبایل استفاده کنید، این وسیله تبدیل به بخشی از شما می‌شود. انگار که در طول روز جوراب تنگی پوشیده باشید و وقتی آن را درمی‌آورید، هنوز آن را روی پایتان احساس می‌کنید.» افراد عادت می‌کنند شدت‌های کمتری از ارتعاش را تشخیص دهند تا سریع‌تر پاسخ دهند. با تکرار این امر، رابطه بین اعصاب محیطی و مغز قوی‌تر می‌شود و به پاسخ اتوماتیک و خود به خود کمک می‌کند. این تکرار باعث می‌شود که گاهی این پاسخ اتوماتیک به محرکی داده شود که اصلا وجود خارجی ندارد!

SMS زدن برای انگشت‌تان هزینه دارد!

تلفن همراه

آسیب‌های وارده ناشی از استفاده از موبایل، انگشتان‌‌تان را هم درگیر می‌کند. زخم‌ها و تاول‌هایی که افراد به علت تایپ کردن و اس‌ام‌اس زدن زیاد درگیر آنها می‌شوند، گاهی «انگشت‌ تمشکی» نامیده می‌شوند. هر چند به نظر می‌رسد درد و زخم انگشتان پدیده‌ای جدید باشد. متخصصان معتقدند که توضیحی منطقی برای این دردسر دنیای مدرن وجود دارد. طبق نظر محققان، این زخم‌ها و دردها، ناشی از آسیب‌های استرسی تکرار شونده می‌باشند. درد، کرختی و احساس ناراحتی در نوک انگشتان به علت استفاده ی بیش از حد از آنها، اغلب جزیی هستند، اما گاهی به مشکلات جدی منجر می‌‌گردند.

نسبت به موبایل‌تان حساسیت و آلرژی دارید؟

تلفن همراه

افرادی که نسبت به فلزات خاص، مثل نیکل، آلرژی دارند، ممکن است در اثر استفاده از موبایل، دچار درماتیت تماسی شوند. این مشکل در سال‌های اخیر به طور فزاینده ای دیده شده است. نیکل فلزی است که در محصولات متنوعی مثل زیورآلات، قلاب کمربند و بند ساعت به‌طور گسترده به کار می‌رود. این فلز شایع‌ترین علت درماتیت تماسی در جهان مدرن می‌باشد. علایم واکنش به نیکل از یک قرمزی ساده تا جوش ‌های پوستی یا حتی تاول متغیر است. طی تحقیقی معلوم شد، اغلب موبایل ها در اطراف دکمه منو، نزدیک محل آرم مدل، اطراف حاشیه صفحه گوشی یا روی بخشی از گوشی که رنگ آن ساییده شده، حاوی فلز نیکل بودند.

تلفن همراه

خطرات صدای بلند موسیقی

با پیشرفت تکنولوژی و جمع شدن تمامی امکانات مورد نیاز ما در یک وسیله، تعداد رو به رشدی از افراد از موبایل‌شان برای ذخیره و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند.

این مسئله ایرادی ندارد، ولی مشکل زمانی بروز می کند که موسیقی را با صدای خیلی بلند گوش کنیم.

صداهای بلندتر از 85 دسی‌بل به شنوایی آسیب می‌زنند.

مکالمه معمولی حدود 60 دسی‌بل شدت صوتی دارد و استریوی موبایل‌های ما اغلب تا 100 دسی‌بل شدت صوتی خروجی دارند.

خوشبختانه، این آسیب به راحتی قابل جبران است.

خیلی راحت، با کم کردن صدای موسیقی می‌توان از مواجهه با صدای بلند پرهیز نمود و همچنان مکالمات را با صدای واضح شنید.

ترجمه: دکتر سیدمحمدمهدی بیکایی

منبع: abc News

 




تاریخ: پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

 

تاریخچه موبایل

دانستنی ها | تاریخچه موبایل این روزها استفاده از گوشی همراه آنقدر معمول شده که ما اصلا یاد زمانی نمی افتیم که گوشی همراه نداشتیم، بنابراین اصلا به این فکر نمی افتیم که این گوشی ها از اول وجود نداشتند و مخترعانی باید رویش کار کرده باشند!
 

برای این که تاریخچه نسبتا جامعی از تلاش های مخترعان برای دستیابی به موبایل به سبک و سیاق امروزی به دست دهم، مجبور هستم از سال 1908 شروع کنم، در این زمان شخصی به نام «ناتان استابلفیلد» اختراعی را ثبت کرد که چیزی بیشتر از گوشی بی سیم با برد کوتاه نبود. سال 1910 «لارس ماگنوس اریکسون» تلفنی را در اتومبیلش نصب کرد که البته کارکردی مثل یک تلفن موبایل نداشت. او هر بار که در جایی متوقف می شد می توانست با یک جفت سیم بلند، تلفن اتومبیلش را به شبکه محلی تلفن متصل کند و تماس تلفنی برقرار سازد!

اما بعد از آن، تلفن های رادیویی باب شد. نخستین بار در سال 1926 مسافران درجه یک ترن هایی که بین برلین و هامبورگ طی مسیر می کردند، می توانستند از فناوری تلفن های رادیویی استفاده کنند. در همین زمان خطوط هوایی مسافربری هم از همین فناوری برای مقاصد امنیتی بهره گرفتند.

طی جنگ جهانی دوم، فناوری تلفن های رادیویی در مقیاس گسترده در تانک های آلمانی مورد استفاده قرار گرفت. بعد از اتمام جنگ جهانی دوم، پلیس آلمان از همین فناوری استفاده کرده و خودروهای گشتی اش را مجهز به تلفن رادیویی کرد.

البته در همه مواردی که گفته شد، استفاده از تلفن رادیویی آسان نبود و نیاز به دانش یک متخصص و خبره فن برای برقراری ارتباط بود. اما در سال های اولیه دهه 50 میلادی کشتی هایی که در رود راین سفر می کردند، مجهز به نوعی از فناوری تلفن رادیویی شدند که کاربران معمولی هم می توانستند به آسانی از طریق آن تماس برقرار کند.

سال های نخست دهه 40 شرکت موتورولا موفق شد تلفن رادیویی با قابلیت برقراری ارتباط دوطرفه بسازد که می توانست در یک کوله پشتی قرار بگیرد. این شرکت سپس واکی تاکی ساخت و بعد از آن هم موفق به ساخت تلفن رادیویی ای شد که گرچه اندازه ای به اندازه بازوی یک انسان داشت، اما می شد آن را در دست گرفت و حمل کرد. این تلفن رادیویی کارکرد نظامی پیدا کرد و نام هندی تاکی هندی(Handie-Talkie) را بر آن گذاشتند.

سال 1946، دو مهندس روس به نام شاپیرو و زاهاروچنکو موفق شدند تلفن رادیویی بسازند که می توانست از فاصله 20 کیلومتری به شبکه محلی تلفن متصل شود.

سال 1947 سالی بود که مهندسان شرکت Bell برای نخستین بار فناوری ارتباطی شبکه سلولی را پیشنهاد کردند. در این فناوری هر شبکه رادیویی به تعدادی «سلول» تقسیم می شود. هر سلول یک 6 ضلعی است که آنتنی در هر رأس قرار می گیرد. هر آنتن هم می تواند از 3 جهت امواج را دریافت و پخش کند. البته این ایده تا سال های دهه 60 عملا به مرحله عمل نرسید.

این تلفن ها که از امواج رادیویی برای برقراری تماس صوتی 2 طرف استفاده می کردند و در تاکسی ها، خودروهای پلیس و آمبولانس ها مورد استفاده قرار می گرفتند، از نظر تکنیکی با گوشی موبایل امروزی تفاوت های اساسی داشتند. یکی از مهم ترین این تفاوت ها این بود که به سبک سیستم ارتباطی امروزی منطقه تحت پوشش به سلول های 6 ضلعی تقسیم نمی شد. تلفن کاربر هنگام تماس، تنها می توانست با یک دکل ارتباط برقرار کند و در صورتی که کاربر از یک جا به منطقه تحت پوشش دکل دیگر می رفت، تماسش متوقف می شد. تازه اوایل کار، برقراری تماس با این تلفن ها خودکار نبود و تماس حتما باید به وسیله اپراتور برقرار می شد.

بزودی استفاده از این موبایل های اولیه گسترده تر شد و حتی ترتیبی داده شد که با یک فندک الکتریکی سیگار معمولی هم قادر به کار باشند، طوری که تلفن های رادیویی قابل حمل هم ساخته شد که نیازی به نصب در خودرو نداشتند.

سال 1957، یک مهندس جوان روس به نام لئونید کوپریانوویچ، یک تلفن رادیویی به نام LK-1 ساخت که در مقیاس آن زمان کوچک بود و فقط 3 کیلوگرم وزن داشت! این تلفن مجهز به یک آنتن و شماره گیری بود که کاربر را از فاصله 20 تا 30 کیلومتری هم می توانست به ایستگاه مرکزی محلی متصل کند، اما سال بعد او توانست وزن این تلفن رادیویی را فقط به 500 گرم برساند.

سال 1956، نخستین سیستم تمام خودکار تلفن همراه موسوم به MTA توسط شرکت اریکسون به صورت تجاری در سوئد عرضه شد. اما تلفنی که آنها در اختیار کاربران قرار می دادند، بسیار سنگین بود و 40 کیلوگرم وزن داشت، اما سال 1965 وزن این تلفن های رادیویی با استفاده از ترانزیستور به 9 کیلوگرم رسید. البته کاربران این فناوری تا سال 1983 یعنی زمانی که استفاده از آن متوقف شد، هرگز از 600 نفر تجاوز نکرد. گرچه با این سیستم هر دارنده تلفن می توانست به صورت خودکار با هر شماره ای که می خواست تماس بگیرد، اما برای برقراری تماس با خود او نیاز به یک اپراتور واسط بود. بعلاوه هر کاربر باید حدس می زد که خودروی دوستش در زمان برقراری تماس در کجاست و تحت پوشش کدام دکل است!

اولین کسی که در بریتانیا از فناوری تلفن های پرتابل استفاده کرد، شاهزاده فیلیپ بود. او می توانست با استفاده از این سامانه که در خودرویش نصب شده بود، هر زمان که می خواست با ملکه انگلیس تماس بگیرد. چنین امکانی، در آن زمان یعنی سال های اواخر دهه 60 میلادی، بسیار عجیب و غریب بود!

سال 1960 شوروی سرویس تلفن همراهش را در مسکو راه انداخت و این سامانه را تا سال 1970 در 30 شهر دیگر این کشور هم راه اندازی کرد.

تا سال 1967 حین برقراری ارتباط با تلفن های رادیویی، کاربر مجبور بود در محدوده پوشش یک آنتن باقی بماند و مثلا اگر با خودروی خود از حوزه پوشش یک آنتن خارج می شد تماس او هم قطع می شد، اما در سال 1970 با ابداع فناوری ارتباطی به نام handoff توسط محققان آزمایشگاه Bell این مشکل هم حل شد.

 




تاریخ: پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

 

بعد از میکرو سیم کارت ها، نانو سیم کارت از راه میرسد

 

 

 

وقتی گجت ها روز به روز کوچک تر و باریک تر می شوند لازم است سیم کارت تلفن های همراه نیز جای کمتری اشغال کنند. میکرو سیم کارت ها مدتی است که در حال جا افتادن در بازار هستند و هر روز مدل های جدیدی از تلفن ها و تبلت ها از میکرو سیم کارت به جای سیم کارت های معمولی استفاده می کنند. اما مثل اینکه قرار است آنها باز هم کوچک تر بشوند و نسل بعدی «نانو سیم کارت» نام دارد.

اما فعلا دو طراحی برای نانو سیم کارت جدید وجود دارد. یکی توسط گروه نوکیا، موتورولا و RIM طراحی شده و آنها پتنت های مربوط به آن را در اختیار دارند و دیگری توسط اپل طراحی شده است.

در این میان اپل پیشنهاد کرده طراحی نانو سیم کارت اش را با لیسانس رایگان در اختیار شرکت های دیگر قرار بدهد و برای این کار موافقت شرکت های مخابراتی اروپایی را هم به دست آورده است.

به هر حال در نهایت یکی از این دو طرح به عنوان استاندارد جهانی برای سیم کارت های جدید شناخته خواهد شد. اپل می خواهد با ارایه رایگان حق استفاده از طرح خودش، طراحی سیم کارت جدید را به نام خودش ثبت کند و نوکیا، موتورولا و RIM هم بر قابلیت های طرح خودشان تاکید دارند. این موضوع سبب می وشد که یک کشمکش حقوقی جدید بین این شرکت ها در خواهد بگیرد. نتیجه آن هر چه که بشود، ما باید باید منتظر سیم کارت های کوچک تر برای تلفن های همراه مان باشیم.




تاریخ: پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

عرضه تلفن همراه دو سیمکارته از سوی شرکت HTC

09/01/1391
09/01/1391
گروه خبری GSM: پایگاه‌های خبری از تولید گوشی هوشمندی در شرکت HTC خبر داده‌اند که برای آن قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت در نظر گرفته شده است و کاربران به کمک آن می‌توانند کلیه امکانات مربوط به دو اپراتور مخابراتی مجزا را به صورت همزمان در اختیار داشته باشند.


به گزارش ایستنا، این گوشی هوشمند که از هم‌اکنون وارد بازار چین شده است، با نام T328w شناخته می‌شود که البته نام Wind moniker نیز به آن اختصاص داده شده است.

روی این گوشی هوشمند نسخه 4 سیستم‌عامل اندروید یا Ice Cream Sandwich نصب شده و رابط کاربری آن HTC Sense UI 4.0 است. با وجود بخش نرم‌افزاری به‌روز شده، سیستم سخت‌افزاری این گوشی هوشمند بسیار معمولی است. پردازنده این محصول از نوع Qualcomm MSM7227A SoC است که با توان یک گیگاهرتز فعالیت می‌کند که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 200 و رم 512 مگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.


گوشی هوشمند T328w شامل نمایشگر لمسی 4 اینچی از نوع Super-LCD می‌شود که تصاور را با کیفیت WVGA پخش می‌کند. از دیگر امکانات به کار رفته در این گوشی می‌توان به دوربین دیجیتالی 5 مگاپیکسلی، 4 گیگابایت حافظهداخلی، سیستم صوتی Beats و دوربین دوم برای برقراری تماس‌های تصویری اشاره کرد.

این گوشی هوشمند 2000 یوان یا حدود 240 یورو در بازار فروخته می‌شود و هنوز خبری در مورد احتمال ورود آن به دیگر بازارها منتشر نشده است.




تاریخ: پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

هشدار دانشمندان!

تلفن همراه گلوکز مغز را مصرف می کند

گروهی از دانشمندان آمریکایی دریافتند که تداخلات بی سیم در اثر استفاده طولانی مدت از تلفنهای همراه گلولز مغز را مصرف می کنند.

  محققان موسسات ملی بهداشت آمریکا در بررسیهای خود نشان دادند که 50 دقیقه مداوم صحبت با تلفن همراه می تواند فعالیت سلولهای مغزی را در منطقه ای از مغز که به آنتن نزدیکتر است تغییر دهند.

باوجود این، دانشمندان آمریکایی تاکید کردند که هنوز مشخص نیست این تغییر فعالیت سلولهای مغزی چه اثراتی بر روی سلامت انسان می گذارد و این بدان معنی نیست که میان ابتلا به سرطان و استفاده تلفنهای همراه ارتباط وجود دارد.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "ما مشاهده کردیم که در مغز افرادی که به مدت 50 دقیقه مداوم با تلفن همراه صحبت می کنند در منطقه نزدیک به آنتن متابولیسم گلوکز (سیگنال فعالیت مغزی) افزایش می یابد."

در این تحقیقات، واکنش مغز در مقابل میدانهای الکترومغناطیسی ناشی از سیگنالهای تلفنهای همراه مورد بررسی قرار گرفت.

این نتایج نشان داد که تششعات ضعیف الکترومغناطیس تلفنهای همراه می تواند فعالیت مغزی را تغییر دهد، اما این تحقیقات هیچ آگاهی جدیدی در خصوص احتمال وجود ارتباط میان سرطان و تلفنهای همراه ارائه نکرد.

این دانشمندان از 47 داوطلب خواستند


که 50 دقیقه با تلفن همراه صحبت کنند. در مرحله بعدی آزمایش از افراد خواسته شد که تلفن همراه روشن اما در حالت "سکوت" و سپس تلفن همراه کاملا خاموش را در نزدیک بدن خود نگه دارند. در هر سه مرحله، فعالیت گلوکز در مغز این افراد اندازه گیری می شد.

نتایج این تحقیقات نشان داد که درشرایط اول، متابولیسم بعضی از مناطق مغز نزدیک به آنتن (کورتکس مداری پیشانی و گیجگاهی) 7 درصد افزایش یافت.

براساس گزارش رویترز، تلفنهای همراه از اواخر دهه 80 وارد بازار شدند و امروز در تمام دنیا بیش از 5 میلیارد دستگاه موبایل استفاده می شود.




تاریخ: پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

کمک تلفنهای همراه هوشمند به حادثه دیدگان زلزله و سونامی ژاپن

یک مجله آمریکایی در پی زلزله و سونامی 11 مارس ژاپن به معرفی برنامه‌های جانبی ویژه تلفنهای همراه پرداخته است که می‌توانند در مواجهه با بلایای طبیعی به کمک آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فناوری قادر نیست مانع وقوع زلزله شود اما می تواند در موقعیتهای اورژانس پس از این حادثه طبیعی به کمک بیاید.

در خبرها آمده است که اینترنت مهمترین زیرساخت ارتباطی است که پس از زلزله ژاپن در این کشور به خوبی کار می کند و در شرایطی که بسیاری از خطوط تلفن و شبکه برق سراسری قطع شده است، به عنوان مهمترین وسیله ارتباطی به کار خود ادامه دهد.

بنابراین در موقعیت اورژانس پس از زلزله و سونامی اخیر ژاپن، تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها به دلیل شارژ باتری و امکان دسترسی به اینترنت می توانند تنها دستگاه با توانایی حفظ تماس با دنیا باشند.

با کمک این ابزارها می توان تصاویری از خسارات وارده از این کشور آسیایی را به سایر نقاط دنیا ارسال کرد و همچنین افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند می توانند بر روی یک کانال ارتباطی مهم برای دریافت کمک حساب کنند.

به همین دلیل نرم افزارها و . ..


برنامه های جانبی وجود دارند که می توانند در این موقعیتها به کاربران خود کمک کنند که مجله "کامپیوتر- وورد" در گزارشی به بررسی این برنامه های جانبی پرداخته است.

یکی از این برنامه ها BuddyGuard نام دارد. این نرم افزار رایگان برای "آی- پد" و "آی- فن" در دسترس است و به زودی نسخه آن برای سیستم عاملهای "آندروئید" و "بلک بری" نیز عرضه می شود.
 
تولیدکنندگان این نرم افزار آن را به عنوان نوعی "دکمه ضد وحشتزدگی" معرفی می کنند. با فشار دادن این دکمه به طور خودکار بعضی از بخشهای همراه هوشمند فعال می شوند.
 
به طوریکه وقتی کاربر در موقعیت بحرانی قرار می گیرد با یک فشار ساده بر روی دکمه مجازی، دستگاه ضبط شروع به ضبط صداهای پیرامون می کند، دوربین هر 10 ثانیه یکبار عکس می گیرد و موقعیت کاربر با استفاده از "جی. پی. اس" یکپارچه هر سه ثانیه یکبار در یک پایگاه اطلاعاتی اینترنتی از نوع "ابرهای محاسباتی" و همچنین بر روی یک لینک ثبت می شود.
 
این لینک تمام اطلاعات ارسال شده را جمع آوری کرده و آنها را به فهرست تماسهای اورژانسی که پیش از این توسط کاربر انتخاب شده است ارسال می کند.
 
در مواقع هشدارهای اشتباه، این برنامه به کاربر اجازه می دهد تا با ارسال یک پیام ساده به سرور، موقعیت خود را مطمئن اعلام کرده و اطلاعات را از روی پایگاه پاک کند.
 
CloseCall 
 
با استفاده از CloseCall، در شرایطی که کاربر در موقعیت بحرانی قرار گرفته و قادر به حرف زدن نیست تلفن همراه می تواند به جای وی وارد عمل شود و شماره تلفنهای مهم و علائم پزشکی مربوط به آلرژیها و بیماریها را بر روی نمایشگر نشان دهد، سپس یک پیام صوتی کمک را برای اورژانس ارسال کند. 
 
Disaster Readiness

این برنامه برای کسانی که در موقعیت با خطر بالای وحشتزدگی قرار دارند کمتر به کار می آید. Disaster Readiness که یک نوع "جزوه فشرده" است به کاربر توضیح می دهد که در برخورد با توفانها، اتفاقات شیمیایی، زلزله ها و سایر حوادث فاجعه بار چگونه رفتار کند. این نرم افزار همچنین توضیحاتی نیز برای شارژ باتری تلفن همراه در نبود برق ارائه می کند.
 
اینترنت
 
بی تردید بهترین راه حل فناورانه در شرایط بحرانی استفاده از اینترنت همراه است. بر روی بیشتر تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها گزینه های دسترسی سریع به شبکه های اجتماعی و سرویسهای پست الکترونیک وجود دارند. با استفاده از این گزینه ها کاربران می توانند اخبار و تصاویر حادثه را ارسال کنند.
 
ژاپن از زیرساختارهای پرقدرتی برای اتصال به شبکه برخوردار است به همین علت پس از زلزله، اینترنت موبایل یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی آسیب دیدگان با دنیای خارج است.
 
گوگل نیز نقش مهمی در کمک به حادثه دیدگان شرایط بحرانی ایفا می کند. برای مثال، پس از زلزله 11 مارس ژاپن گوگل وب سایتی با عنوان Person Finder را راه اندازی کرد. این وب سایت عملکردی مانند یک فهرست راهنما دارد و مردم می توانند در آن به جستجوی گمشده خود بپردازند و یا با ارسال پیامی بستگان را از سلامت خود آگاه کنند.



تاریخ: پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

شماره‌گیری بدون دخالت دست در تلفن همراه

 

تکنولوژی‌های لازم برای تبديل کردن تلفن‌های موبايل به ابزارهای ارتباطی هوشمند و پيشرفته‌تر که حتی از فنآوری جديد شرکت مايکروسافت به نام «کينکت» نيز پيشرفته‌تر هستند به زودی تکميل و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش وب‌سايت فنآوری‌های جديد «ماشابل» يک گروه از دانشوران در «سن ديه‌گو» کاليفرنيا سيستمی را ساخته‌اند که به صاحبان تلفن‌های موبايل امکان می‌دهد با به‌کارگيری حافظه و فکر خود شماره مورد نظر خود را بگيرند. 

اين سيستم بسيار دقيق است و به افرادی که نقص عضو دارند يا کسانی که به هر دليل می‌خواهند کمتر از دستان خود بر ای کار با تلفن استفاده کرده و افرادی که هميشه درگير فعاليت‌های ذهنی بسيار متمرکزی هستند امکان می‌دهد که به طريق راحت‌تری از دستگاه تلفن موبايل خود استفاده کنند. 

اين فنآوری که توسط  . ..


گروهی از دانشوران بخش تحقيقات علوم اعصاب در دانشگاه کاليفرنيا تکميل شده است، با تعقيب فعاليت‌های مغناطيسی و الکترونيک در مغز از طريق يک سربند و دستگاه بلوتوث امواج را به دستگاه تلفن موبايل منتقل می‌کند.
 
در آزمايش‌هايی که صورت گرفته مشخص شد که ذهن افراد برای گرفت شماره‌های مختلف، از عدد صفر گرفته تا عدد نه، زمان متفاوتی لازم دارند. طول موج ناشی از فعاليت الکترودها در ذهن افراد برای تصميم‌گيری و اقدام برای گرفتن هر شماره توسط دستگاه «بلوتوث» دريافت شده و مشخص می‌شود که آن فرد چه شماره‌ای را در ذهن خود آماده کرده است. 

به گزارش وب‌سايت «ماشابل» افرادی که برای شرکت در اين آزمايش‌ها حدی آموزش ديده‌اند در استفاده از اين سيستم رقيم بين ۷۰ تا ۸۵ درصد از دقت در شماره‌گيری با نيروی ذهن را نشان داند. 

تکنولوژی برقراری ارتباط با کامپيوتر از طريق ذهن مدت‌هاست که در اشکال و برای مصراف گوناگون وجود داشته ولی اين اولين موردی است که اين نوع فنآوری برای استفاده از تلفن موبايل به کار گرفته می‌شود.




تاریخ: پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: